Sökresultat

Sök bland 2000+ produkter

Sökresultat

Fri frakt
Fri frakt över 500kr
Din trygghet
På nätet sedan 1997
Trogen kund
25kr rabatt på ditt nästa köp
 

Du har 0 produkter i din varukorg.

HEM  » Kreatin 400 g

Kreatin 400 g

Kreatin 400 g

Kreatin ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning.

Prisjakt
179 kr    
I lager 2-3 dagars leveranstid.
Kreatin ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning.

Läs mer  »
Älskar du att träna hårt? Kreatin är mycket populärt bland dem som tränar mycket. Det är faktiskt ett av världens vanligaste kosttillskott.
Kreatin ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning. För att uppnå denna effekt måste intaget uppgå till minst 3 g per dag.

Kreatin tillverkas naturligt av levern. Vår kropp har i genomsnitt 3,5-4 g kreatin per kilo muskelmassa, men musklerna kan lagra upp till 5 g om du tillför kreatin som kosttillskott.

Du kan med fördel använda kreatin i 8 veckor inför en stor tävling eller då träningen går segt och du behöver en extra boost. Därefter är det bra att ta minst 4 veckors uppehåll för att få samma effekt nästa gång du kör en kur.

Lämpligt även för vegetarianer och veganer.
 

Dosering

3–6 g (cirka 1–2 tsk) per dos med 2–4 dl vätska eller enligt rekommendation före, under eller efter träning. Löser sig bäst i ljummen vätska.

Det är populärt med en uppladdningsfas av kreatin. Då tar du 1–2 tsk 4 gånger om dagen i fyra dagar. Sedan fortsätter du med 1–2 tsk om dagen.

Undvik intag av kreatin vid graviditet och amning. Undvik att kombinera kreatin med koffein på grund av överstimulering av centrala nervsystemet.

Ingredienser

Kreatinmonohydrat 100 % 

Dölj  »
Fri frakt över 500kr
På nätet sedan 1997
25kr rabatt ditt nästa köp
Älskar du att träna hårt? Kreatin är mycket populärt bland dem som tränar mycket. Det är faktiskt ett av världens vanligaste kosttillskott.
Kreatin ökar den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning. För att uppnå denna effekt måste intaget uppgå till minst 3 g per dag.

Kreatin tillverkas naturligt av levern. Vår kropp har i genomsnitt 3,5-4 g kreatin per kilo muskelmassa, men musklerna kan lagra upp till 5 g om du tillför kreatin som kosttillskott.

Du kan med fördel använda kreatin i 8 veckor inför en stor tävling eller då träningen går segt och du behöver en extra boost. Därefter är det bra att ta minst 4 veckors uppehåll för att få samma effekt nästa gång du kör en kur.

Lämpligt även för vegetarianer och veganer.
 

Dosering

3–6 g (cirka 1–2 tsk) per dos med 2–4 dl vätska eller enligt rekommendation före, under eller efter träning. Löser sig bäst i ljummen vätska.

Det är populärt med en uppladdningsfas av kreatin. Då tar du 1–2 tsk 4 gånger om dagen i fyra dagar. Sedan fortsätter du med 1–2 tsk om dagen.

Undvik intag av kreatin vid graviditet och amning. Undvik att kombinera kreatin med koffein på grund av överstimulering av centrala nervsystemet.

Ingredienser

Kreatinmonohydrat 100 % 
Detta är ett kosttillskott. Rekommenderad daglig dos bör inte överskridas. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost och en hälsosam livsstil. Förvaras utom räckhåll för små barn.